U wilt uw droomwoning vinden!
Dan wordt het tijd om samen met Mennink Makelaars nuchter aan de slag te gaan. Want wat u nú koopt, daarvan wilt u later geen spijt krijgen. Dus doorlopen wij samen met u een beproefd en bewezen 5-stappenplan om tot de allerbeste aankoop uit uw leven te komen. Benieuwd naar de voordelen als u Mennink Makelaars als aankoopmakelaar meeneemt, lees hieronder verder of neem direct contact met op ons.
Vaststellen financieringsmogelijkheden, woonwensen en invoeren als woningzoekende.
Wij zullen samen uw financieringsmogelijkheden en woonwensen in kaart brengen waarna uw wensen en mogelijkheden worden ingevoerd in ons NVM uitwisselingssysteem. Al het NVM aanbod binnen uw woonwensen wordt u gemaild. Wij zullen geregeld contact hebben om de aangeboden woningen te bespreken. In deze contactmomenten voorzien wij u tevens van tips en adviezen en wordt u het zoeken makkelijker gemaakt.
Bezichtigen van de woning.
In overleg plannen wij voor u de eerste bezichtigings-afspraak die u zelf doet. Bij een eventuele tweede bezichtiging gaan wij altijd met u mee. Wij kijken hier met een kritisch oog naar de bouwkundige staat van het pand en zullen verkoper aan de tand voelen omtrent privaatrechtelijke, publiekrechtelijke en milieutechnische zaken. Tevens zullen wij de financiële gesteldheid en de activiteiten van een eventuele VvE uitpluizen. Uiteraard zullen wij ook het nodige onderzoek bij de diverse instanties doen en zullen alle stukken m.b.t. de woning opvragen bij de verkoper zodat wij kunnen controleren of de woning voor u echt wel zo interessant is als dat het lijkt.
De onderhandeling.
Met onze jarenlange ervaring (al meer dan 60 jaar) en marktkennis zijn wij een meester in het bepalen van de waarde van een woning. Hierin nemen wij uiteraard de waardebelemmerende aspecten die zijn gebleken uit het onderzoek dat wij hebben gedaan (stap 2) mee. In overleg met elkaar wordt de aankoopprijs bepaald. Wij voeren namens u de onderhandeling om een gunstige prijs en voorwaarde(n) te bedingen. Uiteindelijk sluiten wij namens u de koopovereenkomst.
De koopakte bespreken en ondertekenen.
Na het bereiken van een mondelinge overeenkomst is het zaak dat de koopovereenkomst op papier gezet wordt. De verkopend makelaar stelt de koopakte op. Wij zullen deze samen met u controleren of alle gemaakte afspraken schriftelijk bevestigd zijn en eventuele ontbindende voorwaarden zijn opgenomen. Als alle handtekeningen zijn gezet, is de koopovereenkomst gesloten. Als koper ontvangt u dan een afschrift van de koopakte. Vanaf dat moment heeft u nog drie dagen wettelijke bedenktijd, waarin u alsnog van de aankoop kan afzien.
De Overdracht.
Dit is natuurlijk de dag waarop zowel koper(s) als verkoper(s) heeft (hebben) zitten wachten, de woning wordt juridisch in eigendom overgedragen. Wij zullen de afspraak voor de overdracht coördineren en zullen vooraf voor u de eindafrekening en de leveringsakte controleren. Allereerst zal de woning in het bijzijn van alle partijen worden geïnspecteerd en zullen de meterstanden opgenomen worden. Vervolgens gaan we naar de notaris om de juridische eigendomsoverdracht plaats te laten vinden. Mochten er zich onverhoopt toch problemen voor doen staan wij klaar om deze direct voor u op te lossen.