Succes bij de verkoop door het volgen van het stappenplan
Wat de reden ook is om uw woning te verkopen: Mennink Makelaars luistert goed naar u en maakt een plan om er voor ú het allerbeste resultaat uit te halen. Dit doen wij op basis van ons 5-stappenplan. Daarmee vergeten we niets in uw belang, doorlopen we altijd de juiste volgorde en koersen wij op een voor u optimaal succesvolle verkoop aan. Heel bijzonder daarbinnen zijn vooral het verkoopplan, up to date website, de geheel eigen website voor uw woning en uiteraard scherpe onderhandelingen. Benieuwd naar ons 5-stappenplan, lees hieronder verder of neem direct contact op ons op.
In verkoopname & samenstellen van verkoopplan.
Allereerst zullen wij een afspraak met u inplannen, bij de woning/ appartement waar het om gaat, voor een vrijblijvend verkoopplan. Tezamen met u wordt er onder andere een vraagprijs vastgesteld, reden van verkoop besproken, verwachte verkooptijd etc. Vervolgens zullen wij een verkoopopdracht opstellen. Wanneer deze ondertekend is, gaan wij aan de slag met de aanmelding. Onze professionele fotograaf maakt een afspraak met u om de woning op de gevoelige plaat vast te leggen en in de tussentijd stellen wij een verkooptekst voor u op. Wanneer dit alles gereed is zal uw woning worden aangemeld bij de NVM makelaars, alsmede Funda.nl, menninkmakelaars.nl en uw eigen website wordt geheel opgemaakt. Ook wordt er een brochure opgemaakt en online gepubliceerd.
Het bezichtigen van de woning.
Mennink Makelaars geeft u hierin de keuze; U kunt de bezichtigingen zelf doen, of wij zullen hierbij aanwezig zijn. Graag lichten wij in een persoonlijk gesprek, zoals eerder aangegeven, de voor- en nadelen van deze werkwijze toe.
De voordelen om de bezichtigingen over te laten aan Mennink Makelaars zijn:
De onderhandeling.
Als NVM makelaar zijn wij verplicht de onderhandeling te voeren. Deze fase is een bepalend traject om probleemloos de overdracht van uw woning te realiseren. Hier wordt de basis gelegd voor de volgende 2 stappen. Wij zijn zeer gedreven en ervaren in dit proces en zullen u hier uiteraard in bijstaan. Wij gaan altijd voor de hoogste prijs, de meest gunstige voorwaarden en condities en proberen problemen achteraf te voorkomen.
De koopakte opstellen en ondertekenen.
Wanneer de onderhandeling succesvol is verlopen, stellen wij de koopakte op waarin alle gemaakte afspraken schriftelijk worden bevestigd en ontbindende voorwaarden worden opgenomen. Op ons kantoor bespreken wij graag met u de koopakte, zodat er geen onduidelijkheden zijn tijdens het ondertekenen.
De overdracht.
Dit is uiteindelijk de dag waarop zowel de koper(s) als verkoper(s) hebben zitten wachten. De woning wordt juridisch overgedragen. Wij zullen de afspraak voor de overdracht coördineren en zullen voor u de eindafrekening en akte van levering controleren. Voorafgaand aan de overdracht zal de woning in bijzijn van alle partijen opgenomen, geïnspecteerd en zullen de meterstanden genoteerd worden. Vervolgens wordt de notaris aangedaan om de juridische eigendomsoverdracht plaats te laten vinden. Mochten er zich onverhoopt toch problemen voordoen, staan wij klaar om deze direct op te lossen.